.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمایش آثار تاریخی و هنری زیبای موزه ملی در استان ها
وزیر میراث فرهنگی گفت: اشیای هنری و تاریخی زیبا از موزه ملی برای نمایش به موزه استان ها منتقل می شود.

به گزارش شمال نیوز، عزت الله ضرغامی عصر سه شنبه در حاشیه رونمایی از بشقاب دره ساسانی در ساری یکی از سیاست‌های این وزارتخانه را اهدای اشیای هنری و تاریخی زیبا دانست و گفت: این اشیا از انبار موزه ملی به موزه‌های استان منتقل می‌شوند.

وی با عنوان اینکه بشقاب دوره ساسانی در ساری کشف شد و اشیای تاریخی به صورت موقت به موزه‌های استانی منتقل می‌شوند.

جبرئیل نوکنده رئیس‌کل موزه ملی ایران نیز گفت: تعدادی از آثار تاریخی و اشیای شاخص شمال ایران در رویداد بین المللی ساری منتقل می‌شود.

وی ساخت موزه بزرگ و با کیفیت را از جمله مردم استان بیان کرد.

مهدی ایزدی سرپرست میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بشقاب سیمین ساری که یکی از آثار تاریخی ارزشمند کشف شده در ساری است و در موزه ملی ایران نگهداری می‌شد، افزود: به مناسبت افتتاحیه رویداد بین‌المللی «ساری ۲۰۲۲» به‌صورت موقت در موزه تاریخ ساری به نمایش در آمد.

وی افزود: این بشقاب که مربوط به دوره ساسانی و منسوب به دوره اردشیر دوم است یکی از آثار تاریخی ارزشمند کشور محسوب می‌شود که سال‌هاست در موزه ملی ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: پیش‌تر در سال ۱۳۹۵ جام زرین کلاردشت به‌صورت موقت از موزه ملی به موزه تاریخ ساری انتقال یافت و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت و اکنون نیز به بهانه رویداد «ساری ۲۰۲۲» این اثر ارزشمند تاریخی در ساری به نمایش درآمد.

وی افزود: در سال ۱۳۳۵ کارگری در کارگاه آجرپزی آقای آئینی واقع در کنار خط آهن ساری در حوالی انتهای خیابان میرزمانی سه ظرف نقره پیدا کرد و به موزه تحویل داد. روی زیباترین آن‌ها که به شکل بشقاب است نقشی از شکارگاه شاهنشاه ساسانی دیده می‌شود.

احتمال داده می‌شود این نقش به اردشیر دوم تعلق داشته باشد که در سال‌های ۳۸۳-۳۸۹ میلادی سلطنت می‌کرد و در داخل این بشقاب که ۲۸.۶ سانتیمتر قطر دارد شاه ساسانی سوار بر اسب در حال شکار شیر به تصویر کشیده شده است./مهر

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.